Humaniści
Problematyka Bursztynów

Lekcja języka polskiego: Problematyka Bursztynów Zofii Kossak-Szczuckiej Na jednej z lekcji języka polskiego klasa III gimnazjum zorganizowała mini-muzeum. Uczniowie prezentując przyniesione przez siebie eksponaty, musieli uzasadniać ich związek z wybranym opowiadaniem, dotyczącym historii Polski. Okazało się, że historia jest zaklęta w przedmiotach…, a uczniowie świetnie znają lekturę. Przykładowe prezentacje: - skórzany pas - opowiadanie "Sas i Las" ("Za króla Sasa jedz, pij i popuszczaj pasa") - nuty - opowiadanie "Koncert Chopina"

(więcej)
O stylistyce - nieco inaczej…

Na ostatnich zajęciach, w klasie 4 A, uczniowie konstruowali mapy mentalne dotyczące funkcjonalnych stylów języka polskiego. Wykazując się kreatywnością przedstawili charakterystyczne cechy stylu naukowego, urzędowego, publicystyczno-dziennikarskiego oraz artystycznego. Ostatnimi czasy mieliśmy do czynienia z wybuchem wulkanu na Islandii, wybuchem o wielkiej skali na miarę światową. Z sprawą materiału piroklastycznego, który dzieli się na piaski i popioły wulkaniczne unoszące się w powietrzu na wysokości ok. 6km, ruch lotniczy na całym świecie został wstrzymany.

(więcej)
Rzymska uczta...

Klasa Ia kończąc swoją przygodę historyczną ze starożytnym Rzymem, przystąpiła do powtórzenia wiadomości w niekonwencjonalny sposób. W odpowiednich strojach, zaopatrzeni w napoje i jedzenie, ucztowali niczym starożytni Rzymianie omawiając najważniejsze wydarzenia epoki. Aby dojść do wspólnych wniosków – w ramach urozmaicenia uczty – zastosowali metodę pokera kryterialnego. Lekcję przygotował Wojciech Tietz.

(więcej)
Webquest Europa feudalna

Aby pełniej poznać i zrozumieć świat feudalnej Europy klasa Ia prowadziła zakrojone na szeroką skalę badania podczas realizacji projektu internetowego (tzw. WebQuest) dotyczącego feudalnej Europy. Uczniowie nie tylko zebrali w sieci informacje dotyczące wybranej przez siebie postaci (od giermka przez trubadura, czy mnicha do króla i królowej) oraz feudalizmu jako takiego, zamków średniowiecznych i rycerstwa, a także edukacji w tejże epoce, lecz również przygotowali prezentacje multimedialne i opowiedzieli o życiu w średniowieczu wcielając się w wybrane role. Dodatkowa trudność stanowił fakt, iż projekt był wykonany w całości w języku angielskim! Lekcje przyg

(więcej)
2010 - Rok Chopina

29 listopada nauczyciele języka polskiego, muzyki oraz historii zaprosili uczniów na lekcję otwartą poświęconą życiu i twórczości Fryderyka Chopina, z okazji 200 rocznicy jego urodzin. W przygotowaniu uroczystości pomogli uczniowie klasy III naszego gimnazjum oraz – gościnnie – uczniowie Szkoły Muzycznej z ulicy Sosnowej. Całość była połączeniem żywej muzyki, śpiewu i recytacji. Została też okraszona materiałami multimedialnymi: filmami, fotografiami oraz genialnymi rysunkami satyrycznymi Zbigniewa Jujki. Jednak największy aplauz widowni wywołały współczesne aranżacje utworów mistrza.

(więcej)

Strona: 12

Newsletter: go
Krótko o historii

Szkoła powstała pod nazwą „Gimnazjum Językowe”

(więcej)
Ola Tarka z 2. klasy Recenzje

Nasza najwierniejsza recenzentka Ola Tarka z 3. klasy gimnazjum zachęca do przeczytania sagi Roberta Jordana. Cykl /Koło czasu/ - to wielka przyjemność dla miłośników literatury fantasy. RECENZJA Zapewne większość uczniów nie przepada za starymi książkami, które stylem pisania czasami za bardzo przypominają szkolne lektury. Jednak fakt, że coś zostało napisane w poprzednim wieku, nie znaczy, że automatycznie nie daje się czytać. Dobrym pr

(więcej)

Partnerzy