Ciekawe lekcje

Enrico Prampolini - magia sztuki

 W czwartek 21.09 grupa uczniów z profilu artystycznego klas VII, II i III została zaproszona do muzeum MS2 na wystawę  ENRICO PRAMPOLINI. FUTURYZM, SCENOTECHNIKA I TEATR POLSKIEJ AWANGARDY. Wraz z kuratorem wystawy obejrzeliśmy ciekawe obrazy artysty, jego podejście do scenotechniki oraz rozwój futuryzmu w rejonie włoskim.

 Enrico Prampolini to jedna z najważniejszych osobowości artystycznych międzynarodowej awangardy. W jego twórczości odnaleźć można echa niemal wszystkich prądów nowej sztuki I połowy XX w.: od futuryzmu, który współtworzył wraz z ugrupowaniem Filippa Tommasa Marinettiego, przez dadaizm, konstruktywizm i surrealizm, aż po udział w kręgu paryskich abstrakcjonistów: Cercle et Carré. Był malarzem, rzeźbiarzem, scenotechnikiem, choreografem, architektem, grafikiem, tworzył reklamy, plakaty, fotomontaże, wielkie murale, oprawy plastyczne do kilku filmów. Był organizatorem życia artystycznego w Paryżu, Pradze i Rzymie, a także kuratorem ostatniej międzynarodowej wystawy scenotechniki awangardowej na VI Triennale w Mediolanie (1936).

 


Tagi: wycieczki
Ciekawe lekcje
Klasyfikacja czworokątów

Uczniowie przygotowali prezentacje multimedialne na temat "Klasyfikacja czworokątów". Celem projektu było przedstawienie związków i zależności między czworobocznymi "płaszczakami". Każdy z uczniów prezentował i omawiał przed całą klasą swoje dzieło. Uczniowie wykazali się nie tylko znajomością geometrii płaskiej ale również umiejętnościami tworzenia prezentacji i jej przekazem. Ot choćby Kuba Dudarewicz, wcielił się w rolę nauczyciela i za czynny udział w swojej prezentacji rozdawał "plusy", Jarek Chruściel zaprezentował się w 100% po angielsku, a Janek Cisiecki zabłysnął super prezentacją. Dziewczyny również pokazały na co je stać,

(więcej)
DNA przyjacielem policji.

Wykład poprowadzony przez mgr Katarzynę Janik-Papis z Katedry Genetyki Molekularnej Uniwersytetu Łódzkiego poświęcony był zastosowaniu genetyki i biotechnologii w kryminalistyce. Dzięki prezentacji można było dowiedzieć się w jaki sposób, pozostawione na miejscu zbrodni nawet najdrobniejsze ślady jak włos, czy niedopałek papierosa mogą zdradzić przestępcę. Każdego z nas charakteryzuje jedyny w swoim rodzaju „kod paskowy” - DNA. Jest on przekleństwem wszystkich tych, którzy myślą, że po popełnieniu zbrodni nie zostaną odnalezieni. Każdy ze słuchaczy mógł sam spróbować odnaleźć przestępcę i chociaż przez chwilę poczuć się jak stróż

(więcej)
Replikacja DNA

Jest to lekcja wykorzystująca elementy dramy, która jako metoda pracy oparta na aktywności fizycznej i emocjonalnej bardzo podoba się uczniom i rozwija ich kreatywność. Po zapoznaniu się z zasadami procesu replikacji DNA uczniowie podzielili się rolami. Najważniejsza była oczywiście polimeraza! Pozostała część uczniów grała role nukleotydów w cząsteczce DNA. Zadaniem polimerazy było przeprowadzenie procesu replikacji zgodnie z zasadą komplementarności. Najtrudniejsze ( i jednocześnie najbardziej zabawne) były sytuacje kiedy "zbuntowane" nukleotydy podstawiały się nieprawidłowo i trzeba było uruchamiać system naprawczy.

(więcej)
Biologia molekularna w kuchni?

Lekcja biologii w klasie 3 gimnazjum Temat: Biologia molekularna w kuchni? Przepis (w dużym skrócie): -weź jedną świeżą cebulę - posól do smaku - dodaj płyn do mycia naczyń - chwilę pogotuj - całość zmiksuj….i gotowe Brzmi jak przepis na sałatkę? Hmm..ten płyn do naczyń tu zdecydowanie nie pasujeJ. Na tej lekcji niestety nic nie ugotujemy ale za to…zobaczymy DNA! Komentarze uczniów: Świetna lekcja, ponieważ mogliśmy się wczuć w role prawdziwych naukowców, dzięki czemu wspaniale się bawiliśmy i dużo się nauczyliśmy!- Sijana Ma

(więcej)
Bujając w obłokach

Zadaniem lekcji było zapoznanie uczniów klasy I gimnazjum z podstawowymi typami chmur. Uczniowie podzieleni na cztery grupy przygotowywali plakaty ilustrujące chmury występujące na różnych wysokościach. Nieocenionym materiałem twórczym okazała się… wata kosmetyczna. Pogoda tego dnia nie umożliwiła nam zbyt zróżnicowanych obserwacji za oknem, gdyż nad szkołą zawisły ciężkie deszczowe chmury typu nimbostratus, dlatego też w trakcie pracy pomagaliśmy sobie ilustracjami z internetowych stron pogodowych. Pozornie proste zajęcie okazało się być dość wymagającym. Wiele typów chmur sprawia wrażenie bardzo do siebie podobnych, więc płaski gr

(więcej)
Listopadowy spacer po Łodzi

Na spacer po "starej" Łodzi wybraliśmy się 23 listopada. Pierwszym naszym celem było obejrzenie wystawy w Parku Staromiejskim. Dzięki ekspozycji pt.: "Arbores Vitae. Ostatnia taka puszcza" przekonaliśmy się o unikalności Puszczy Białowieskiej. Następnie zatrzymaliśmy się przy Pomniku Dekalogu i przeszliśmy na Stare Miasto. Choć nie jest ono tak rozpoznawalne jak choćby Starówka w Krakowie czy Wrocławiu, świadczy o średniowiecznym pochodzeniu osady. Stojąc na Starym Rynku przy kamieniu upamiętniającym nadanie Łodzi praw miejskich poznaliśmy historię i przemiany tej części miasta.

(więcej)
GEOGRAFICZNA IB2 NA KSIĘŻYM MŁYNIE

Czy wiesz, co oznacza Pfaffendorf? Czym są Beczki Grohmana? Czy nazwa Księży Młyn pochodzi od księcia, czy od księdza? Co się dawniej znajdowało w budynkach obecnej łódzkiej "filmówki"? Gdzie rosną najstarsze dęby w Łodzi? Jaka jest różnica między famułami a loftami? Czym różni się fabryka od manufaktury? Dlaczego Plac Zwycięstwa dawniej nazywano Wodnym Rynkiem? Skąd nazwa "Źródliska" dla najstarszego łódzkiego parku? Czym jest rewitalizacja? Jeśli nie - zwróć się do geograficznej grupy IB2: A to dawny obszar "królestwa Scheiblera i Grohmana" w naszym

(więcej)
Lekcja języka angielskiego w kinie IMax (II klasa)

We wtorek 4-ego listopada poszliśmy do kina trójwymiarowego IMax w łódzkiej Manufakturze na pokaz filmu „Dinozaury żyją”, który stanowił fantastyczne podsumowanie wiadomości zdobytych na wcześniejszych lekcjach języka angielskiego. Przez 40 minut podziwialiśmy wiele gatunków dinozaurów, dowiedzieliśmy się gdzie do dziś trwają prace badawcze nad ich pozostałościami i dlaczego właśnie w tych miejscach kości zachowały się w takim stanie. Było też trochę o sławnych badaczach. Po projekcji uczestniczyliśmy w lekcji j. angielskiego na terenie kina, podczas której omawialiśmy gatunki dinozaurów, ich pochodzenie i wiele innych elementów filmu. A wszystko t

(więcej)

Strona: 123456

Newsletter: go

Partnerzy