Ciekawe lekcje

Enrico Prampolini - magia sztuki

 W czwartek 21.09 grupa uczniów z profilu artystycznego klas VII, II i III została zaproszona do muzeum MS2 na wystawę  ENRICO PRAMPOLINI. FUTURYZM, SCENOTECHNIKA I TEATR POLSKIEJ AWANGARDY. Wraz z kuratorem wystawy obejrzeliśmy ciekawe obrazy artysty, jego podejście do scenotechniki oraz rozwój futuryzmu w rejonie włoskim.

 Enrico Prampolini to jedna z najważniejszych osobowości artystycznych międzynarodowej awangardy. W jego twórczości odnaleźć można echa niemal wszystkich prądów nowej sztuki I połowy XX w.: od futuryzmu, który współtworzył wraz z ugrupowaniem Filippa Tommasa Marinettiego, przez dadaizm, konstruktywizm i surrealizm, aż po udział w kręgu paryskich abstrakcjonistów: Cercle et Carré. Był malarzem, rzeźbiarzem, scenotechnikiem, choreografem, architektem, grafikiem, tworzył reklamy, plakaty, fotomontaże, wielkie murale, oprawy plastyczne do kilku filmów. Był organizatorem życia artystycznego w Paryżu, Pradze i Rzymie, a także kuratorem ostatniej międzynarodowej wystawy scenotechniki awangardowej na VI Triennale w Mediolanie (1936).

 


Tagi: wycieczki
Ciekawe lekcje
Śmiesznie i strasznie

W ostatnim dniu października tradycyjnie obchodziliśmy w naszej szkole Halloween. Oprócz corocznej rywalizacji na najciekawsze przebranie i ... najładniejszą dynię - odbyły się konkursy o tematyce filmowej. Uczniowie (podzieleni na grupy) mieli za zadanie w języku angielskim, niemieckim lub hiszpańskim dopisać dubbing do niemego filmu z dreszczykiem. W innej konkurencji musieli z kolei stworzyć zakończenie do prezentowanej sceny grozy, rzecz jasna w obcym języku. Nauczyciele oczywiście służyli pomocą, a uczniowie wykazali się świetnymi umiejętnościami zarówno językowymi jak i aktorskimi.

(więcej)
Aborygeni i Maorysi

Australia, Nowa Zelandia...jasne, że wiem sporo o tych krajach, chciałoby się powiedzieć. Ale czy na pewno wiem? Co to jest boomerang wie każdy (przynajmniej powinien). Ale jakim dokładnie lotem się porusza, jaka jest jego trajektoria i jaka w końcu jest prawidłowa technika rzutu boomerangiem? Aborygeni i Maorysi? Mao jak? Mało rysi? Rysie znam. Objęto je ochroną i mają szansę wrócić do polskiego i może europejskiego ekosystemu. Nawet pana Rysia znam. Spod 10-tki. Ale Maorysi...hm? Czy moloch straszliwy to jakieś legendarne monstrum? A co, gdyby się okazało, że to tylko wielce oryginalne stworzonko?

(więcej)
Nauka bez Granic

"Nauka bez Granic" poddaje w wątpliwość istnienie Williama Szekspira. I znów (11 lutego) "Nauka bez Granic" zawitała do Szkoły Europejskiej. Po raz kolejny zaskoczyła naszych gości intrygującą tematyką wykładu. John Cudak, znany nam już doskonale, poddał pod dyskusję istnienie Williama Szekspira. Po krótkiej analizie biografii tego wielkiego angielskiego twórcy przedstawił argumenty świadczące o tym, że taki człowiek nie mógł być twórcą legendarnych dzieł literatury brytyjskiej ze względu na swoje pochodzenie oraz brak wykształcenia. Prowadzący zasugerował, że imię i nazwisko William Szekspir mogło być tylko pseudonimem pisarskim j

(więcej)
Tydzień irlandzki w Szkole Europejskiej.

W marcu połączyliśmy tematycznie wykłady „Nauki bez Granic” z obchodami Dnia św. Patryka - patrona Irlandii. Wykład „Irland today” wygłoszony w auli 15 marca dostarczył nam wiedzy m.in. o: historii Irlandii w zarysie, nauce języka irlandzkiego oraz tradycyjnych daniach i napojach. Na koniec nie zabrakło elementu ruchowego - tańca. Dwa dni później celebrowaliśmy Dzień św.Patryka na sposób irlandzki: dookoła było zielono, zarówno na ścianach jak i w naszych ubiorach królowała zieleń. Co więcej, klasa III częstowała na przerwach nauczycieli i uczniów zielonymi napojami, które chłodziły nasze mózgi po ciężkiej pracy na lekc

(więcej)
DAR DLA NATURY

Gimnazjaliści z klasy 1a postanowili podzielić się praktyczną wiedzą na temat ekologii z uczniami klasy 2a Anglojęzycznej Szkoły Podstawowej. Zabawa w głuchy telefon pomogła zapamiętać drugoklasistom fachowe określenie ochrony środowiska, którym jest sozologia. Następnie obejrzeli multimedialną prezentację wzbogaconą własnoręcznymi rysunkami gimnazjalistów o negatywnej działalności człowieka zagrażającej naszej planecie. Zdjęcia obumarłych drzew, miejskiego smogu lub wymarłych gatunków zwierząt stały się wymownym komentarzem dla ich młodszych kolegów. Dowiedzieli się oni również w jaki sposób można temu zapobiec – ochrona gatunkowa, f

(więcej)
Konkurs krasomówczy

Niedawno odbył się w naszej szkole konkurs krasomówczy zatytułowany „Wśród mitycznych bogów”. Uczniowie klasy I gimnazjum wcielali się w postaci bóstw świata starożytnych Greków i Rzymian. Ocenie podlegała zawartość merytoryczna, poprawność językowa, bogactwo słownictwa, swoboda wypowiedzi – kontakt z publicznością oraz elementy dodatkowe, jak strój czy rekwizyty. Uczniowie świetnie się bawili, wykazali dużym dystansem do siebie, pomysłowością i poczuciem humoru. Taki typ zajęć zmusił ich do zorganizowania własnego warsztatu pracy, poszukiwania informacji w różnych źródłach (nie tylko „Mitologia” J. Parandowskiego, ale słowniki

(więcej)
Ciekawy pomysł na powtórzenie

Moja propozycja to szkolna wersja znanego teleturnieju „Jeden z dziesięciu” - nauczyciel odczytuje wcześniej przygotowane definicje, zaś zadaniem uczniów jest odgadnięcie haseł, jakie się za nimi kryją. Taka lekcja języka polskiego odbyła się w II klasie naszego gimnazjum, a dotyczyła podsumowania wiedzy z epoki renesansu. Lekcja miała charakter interdyscyplinarny, gdyż pojawiły się hasła z zakresu literatury, historii czy sztuki. Poza tym nutka rywalizacji zawsze dobrze wpływa na motywację uczniów do pracy! Weronika Kozera-Huszczo Przykładowe hasła Prąd umysłowy i kulturaln

(więcej)
Wycieczka do Warszawy

Dnia 24 listopada klasy 1-3 naszego gimnazjum wybrały się na wycieczkę do Warszawy. W programie była wystawa pt. "Sztuka życia, śmierci i umierania w buddyzmie tybetańskim" w Muzeum Azji i Pacyfiku, następnie spacer po Starym Mieście, obiad w Złotych Tarasach, a wieczorem musical "Romeo i Julia" w reżyserii Janusza Józefowicza w Teatrze Buffo. Spektakl spodobał się uczniom i jeszcze zanim opuścili budynek Teatru pytali, kiedy przyjedziemy tu znowu. Ze śpiewów, które rozbrzmiewały w autokarze w drodze powrotnej można wnioskować, że dobre humory dopisywały im do końca dnia. Spektakl odbił się później echem na lekcjach języka polskiego: uczn

(więcej)

Strona: 123456

Newsletter: go

Partnerzy