Językowcy
Londyn dla wszystkich

Skoro Londyn cały czas nie jest nam po drodze postanowiłam z uczniami klasy II Gimnazjum pospacerować po nim "wirtualnie". Klasa zamieniła się w biuro podróży- uczniowie zostali podzieleni na trzyosobowe grupy a następnie otrzymali zadanie przygotowania czterodniowej wycieczki dla wylosowanego klienta. Były trzy opcje: osoba zainteresowana historią, fanatyk sztuk wszelkich oraz miłośnik architektury nowoczesnej. Podczas dwugodzinnego projektu każda z grup miała za zadanie zaplanowanie turyście każdego dnia zgodnie z jego zainteresowaniami tak, aby wycieczka była interesująca i cenowo konkurencyjna. Uczniowie musieli wziąć pod uwagę koszty wstępów do zaplanowanych

(więcej)
Francuski w formacie MP3J

W lutym tego roku pięcioosobowa grupa z klasy trzeciej, ucząca się języka francuskiego, zaczęła realizować zupełnie nowatorski projekt, łączący naukę języka ze sposobami wykorzystywania współczesnych mediów. Z chęcią i zapałem wykonywaliśmy kolejne etapu naszego przedsięwzięcia. Pierwszym krokiem było przedstawienie wybranego przez siebie tematu w formie opowiadania lub dialogu. Następnie samodzielnie stworzyliśmy nagrania MP3, wykorzystując dostępny na stronach internetowych syntezator mowy. Mieliśmy nadzieję, że dzięki sztucznemu lektorowi nasze nagrania będą bez zarzutu. Nic bardziej mylnego! Okazało się, że oprogramowanie, którego używaliśmy b

(więcej)
Stowarzyszenie Umarłych Poetów - Reaktywacja

Oglądaliście film "Stowarzyszenie Umarłych Poetów" w reżyserii Petera Weira, z Robinem Williamsem w roli głównej? Grany przez niego nauczyciel angielskiego John Keating przybywa do swojego nowego miejsca pracy - poważnej ale bezdusznej szkoły z tradycjami. Ten ekscentryczny profesor uczy uczniów miłości do życia, przyjemności w odkrywaniu piękna świata, prawa do wolności i realizacji swoich marzeń. Uczniowie klasy 1 IB (Matura Międzynarodowa) postanowili podjąć się misji reaktywacji "Stowarzyszenia Umarłych Poetów" i pokazać klasie 3 i 4 Anglojęzycznej Szkoły Podstawowej co to znaczy żyć i uczyć się według zasady Carpe diem.

(więcej)
Śmiesznie i strasznie

W ostatnim dniu października tradycyjnie obchodziliśmy w naszej szkole Halloween. Oprócz corocznej rywalizacji na najciekawsze przebranie i ... najładniejszą dynię - odbyły się konkursy o tematyce filmowej. Uczniowie (podzieleni na grupy) mieli za zadanie w języku angielskim, niemieckim lub hiszpańskim dopisać dubbing do niemego filmu z dreszczykiem. W innej konkurencji musieli z kolei stworzyć zakończenie do prezentowanej sceny grozy, rzecz jasna w obcym języku. Nauczyciele oczywiście służyli pomocą, a uczniowie wykazali się świetnymi umiejętnościami zarówno językowymi jak i aktorskimi.

(więcej)
Aborygeni i Maorysi

Australia, Nowa Zelandia...jasne, że wiem sporo o tych krajach, chciałoby się powiedzieć. Ale czy na pewno wiem? Co to jest boomerang wie każdy (przynajmniej powinien). Ale jakim dokładnie lotem się porusza, jaka jest jego trajektoria i jaka w końcu jest prawidłowa technika rzutu boomerangiem? Aborygeni i Maorysi? Mao jak? Mało rysi? Rysie znam. Objęto je ochroną i mają szansę wrócić do polskiego i może europejskiego ekosystemu. Nawet pana Rysia znam. Spod 10-tki. Ale Maorysi...hm? Czy moloch straszliwy to jakieś legendarne monstrum? A co, gdyby się okazało, że to tylko wielce oryginalne stworzonko?

(więcej)
Nauka bez Granic

"Nauka bez Granic" poddaje w wątpliwość istnienie Williama Szekspira. I znów (11 lutego) "Nauka bez Granic" zawitała do Szkoły Europejskiej. Po raz kolejny zaskoczyła naszych gości intrygującą tematyką wykładu. John Cudak, znany nam już doskonale, poddał pod dyskusję istnienie Williama Szekspira. Po krótkiej analizie biografii tego wielkiego angielskiego twórcy przedstawił argumenty świadczące o tym, że taki człowiek nie mógł być twórcą legendarnych dzieł literatury brytyjskiej ze względu na swoje pochodzenie oraz brak wykształcenia. Prowadzący zasugerował, że imię i nazwisko William Szekspir mogło być tylko pseudonimem pisarskim j

(więcej)
Tydzień irlandzki w Szkole Europejskiej.

W marcu połączyliśmy tematycznie wykłady „Nauki bez Granic” z obchodami Dnia św. Patryka - patrona Irlandii. Wykład „Irland today” wygłoszony w auli 15 marca dostarczył nam wiedzy m.in. o: historii Irlandii w zarysie, nauce języka irlandzkiego oraz tradycyjnych daniach i napojach. Na koniec nie zabrakło elementu ruchowego - tańca. Dwa dni później celebrowaliśmy Dzień św.Patryka na sposób irlandzki: dookoła było zielono, zarówno na ścianach jak i w naszych ubiorach królowała zieleń. Co więcej, klasa III częstowała na przerwach nauczycieli i uczniów zielonymi napojami, które chłodziły nasze mózgi po ciężkiej pracy na lekc

(więcej)
DAR DLA NATURY

Gimnazjaliści z klasy 1a postanowili podzielić się praktyczną wiedzą na temat ekologii z uczniami klasy 2a Anglojęzycznej Szkoły Podstawowej. Zabawa w głuchy telefon pomogła zapamiętać drugoklasistom fachowe określenie ochrony środowiska, którym jest sozologia. Następnie obejrzeli multimedialną prezentację wzbogaconą własnoręcznymi rysunkami gimnazjalistów o negatywnej działalności człowieka zagrażającej naszej planecie. Zdjęcia obumarłych drzew, miejskiego smogu lub wymarłych gatunków zwierząt stały się wymownym komentarzem dla ich młodszych kolegów. Dowiedzieli się oni również w jaki sposób można temu zapobiec – ochrona gatunkowa, f

(więcej)

Strona: 12

Newsletter: go
Biografia z worka, czyli narracje przedmiotów

Lekcje języka polskiego to nie tylko gramatyka i wypracowania. Niekiedy uczniowie wcielają się w zaskakujące dla nich samych role – detektywów, psychologów, biografów… Tak właśnie było w klasie trzeciej gimnazjum. Pewnego dnia na profesorskim biurku obok dziennika i innych utensyliów pojawiły się tajemnicze przedmioty: wykres kardiogramu, buteleczka perfum, apaszka, naszyjnik, tomik poezji, wreszcie – zdjęcie tajemniczej,

(więcej)
O pogodzie...

20 lutego 2012 w klasie 3 (grupie francuskiej) lekcja nie była taka jak zwykle. Została przeprowadzona przez jedną z uczennic, a dotyczyła słownictwa związanego z pogodą. Aby zapoznać pozostałych z tematem, „nauczycielka” przygotowała prognozę pogody. Uczniowie chwilę mówili o tym, co usłyszeli oraz ile zrozumieli bez znajomości nowych słówek. Następnie musieli dopasować nazwę zjawiska atmosferycznego do obrazka, również bez słowniczków. Dopiero przy nast

(więcej)
Strefy czasowe

W ubiegłym tygodniu w klasie pierwszej gimnazjum odbyła się lekcja holistyczna łącząca w sobie elementy matematyki i geografii, przy udziale p.p.prof. Katarzyny Kowalskiej (geografia) oraz Ilony Fau (matematyka). Geografia, jako nauka interdyscyplinarna zawiera w sobie wiele treści z matematyki, historii, fizyki, biologii, a nawet ch

(więcej)

Partnerzy