Przyrodnicy
Listopadowy spacer po Łodzi

Na spacer po "starej" Łodzi wybraliśmy się 23 listopada. Pierwszym naszym celem było obejrzenie wystawy w Parku Staromiejskim. Dzięki ekspozycji pt.: "Arbores Vitae. Ostatnia taka puszcza" przekonaliśmy się o unikalności Puszczy Białowieskiej. Następnie zatrzymaliśmy się przy Pomniku Dekalogu i przeszliśmy na Stare Miasto. Choć nie jest ono tak rozpoznawalne jak choćby Starówka w Krakowie czy Wrocławiu, świadczy o średniowiecznym pochodzeniu osady. Stojąc na Starym Rynku przy kamieniu upamiętniającym nadanie Łodzi praw miejskich poznaliśmy historię i przemiany tej części miasta.

(więcej)
GEOGRAFICZNA IB2 NA KSIĘŻYM MŁYNIE

Czy wiesz, co oznacza Pfaffendorf? Czym są Beczki Grohmana? Czy nazwa Księży Młyn pochodzi od księcia, czy od księdza? Co się dawniej znajdowało w budynkach obecnej łódzkiej "filmówki"? Gdzie rosną najstarsze dęby w Łodzi? Jaka jest różnica między famułami a loftami? Czym różni się fabryka od manufaktury? Dlaczego Plac Zwycięstwa dawniej nazywano Wodnym Rynkiem? Skąd nazwa "Źródliska" dla najstarszego łódzkiego parku? Czym jest rewitalizacja? Jeśli nie - zwróć się do geograficznej grupy IB2: A to dawny obszar "królestwa Scheiblera i Grohmana" w naszym

(więcej)

Strona: 12

Newsletter: go
Biografia z worka, czyli narracje przedmiotów

Lekcje języka polskiego to nie tylko gramatyka i wypracowania. Niekiedy uczniowie wcielają się w zaskakujące dla nich samych role – detektywów, psychologów, biografów… Tak właśnie było w klasie trzeciej gimnazjum. Pewnego dnia na profesorskim biurku obok dziennika i innych utensyliów pojawiły się tajemnicze przedmioty: wykres kardiogramu, buteleczka perfum, apaszka, naszyjnik, tomik poezji, wreszcie – zdjęcie tajemniczej,

(więcej)
O pogodzie...

20 lutego 2012 w klasie 3 (grupie francuskiej) lekcja nie była taka jak zwykle. Została przeprowadzona przez jedną z uczennic, a dotyczyła słownictwa związanego z pogodą. Aby zapoznać pozostałych z tematem, „nauczycielka” przygotowała prognozę pogody. Uczniowie chwilę mówili o tym, co usłyszeli oraz ile zrozumieli bez znajomości nowych słówek. Następnie musieli dopasować nazwę zjawiska atmosferycznego do obrazka, również bez słowniczków. Dopiero przy nast

(więcej)
Strefy czasowe

W ubiegłym tygodniu w klasie pierwszej gimnazjum odbyła się lekcja holistyczna łącząca w sobie elementy matematyki i geografii, przy udziale p.p.prof. Katarzyny Kowalskiej (geografia) oraz Ilony Fau (matematyka). Geografia, jako nauka interdyscyplinarna zawiera w sobie wiele treści z matematyki, historii, fizyki, biologii, a nawet ch

(więcej)

Partnerzy