Poradnik Pedagogiczny

Apel Twojego Dziecka

NIE psuj mnie. Dobrze wiem, że nie powinienem mieć tego wszystkiego, czego się domagam. To tylko próba sił z mojej strony.

NIE bój się stanowczości. Właśnie tego potrzebuję - poczucia bezpieczeństwa.

NIE bagatelizuj moich złych nawyków. Tylko ty możesz pomóc mi zwalczyć zło, póki jest to w ogóle możliwe.

NIE rób ze mnie większego dziecka niż jestem. To sprawia, że przyjmuję postawę głupio dorosłą.

NIE zwracaj mi uwagi przy innych ludziach, jeśli nie jest to absolutnie konieczne. Bardziej przejmuję się tym, co mówisz, jeśli rozmawiamy w cztery oczy.

NIE chroń mnie przed konsekwencjami. Czasami dobrze jest nauczyć się rzeczy bolesnych i nieprzyjemnych.

NIE wmawiaj mi, że błędy, które popełniam, są grzechem. To zagraża mojemu poczuciu wartości.

NIE przejmuj się za bardzo, gdy mówię, że cię nienawidzę. To nie ty jesteś moim wrogiem, lecz twoja miażdżąca nade mną przewaga.

NIE zwracaj zbytniej uwagi na moje dolegliwości. Czasem wykorzystuję je, by przyciągnąć twoją uwagę.

NIE zrzędź. W przeciwnym razie muszę się przed tobą bronić i w ogóle przestaję słyszeć, co do mnie mówisz.

NIE dawaj mi obietnic bez pokrycia. Czuję się przeraźliwie stłamszony, kiedy nic z nich nie wynika.

NIE zapominaj, że jeszcze trudno mi precyzyjnie wyrazić myśli. To dlatego nie zawsze się rozumiemy.

NIE sprawdzaj z uporem mojej uczciwości. Zbyt łatwo pojawiający się u mnie z różnych powodów strach zmusza mnie do kłamstwa.

NIE bądź niekonsekwentny. To mnie ogłupia i wtedy tracę całą moją wiarę w ciebie.

NIE odtrącaj mnie, gdy zadręczam cię pytaniami, bo wtedy może się okazać, że zamiast prosić cię o wyjaśnienia poszukam ich gdzie indziej.

NIE wmawiaj mi, że moje lęki są głupie. One po prostu są.

NIE rób z siebie ideału, bo nim nie jesteś. Prawda na twój temat byłaby dla mnie w przyszłości nie do zniesienia, gdyby wszystko wyszło na jaw.

NIE wyobrażaj sobie, że przepraszając mnie, stracisz autorytet. Za uczciwą grę umiem podziękować dobrocią i miłością, o jakiej nawet ci się nie śniło.

NIE zapominaj, że uwielbiam wszelkie eksperymenty. Nie karć mnie za nie! To jest mój sposób na życie, więc przymknij na to oczy.

NIE zabraniaj mi gromadzić własnych doświadczeń i być z siebie zadowolonym.

NIE bądź ślepy i przyznaj, że ja też rosnę. Wiem, jak trudno dotrzymać mi kroku w galopie, ale zrób, co możesz, żeby nam się udało.

NIE bój się miłości. Nigdy!


Poradnik Pedagogiczny
WF na zwolnieniu

Większość uczniów z lekcji WF-u zwalniają nie lekarze, ale matki i ojcowie. - To ich musimy przekonać, że lekko starte kolano nie jest powodem, by siedzieć na ławce - mówią specjaliści. Bardzo ciekawy artykuł, który porusza ów coraz częstszy problem. Bo aktywność fizyczna, także w szkole, jest niezbędna również dla prawidłowego rozwoju emocjonalnego i społecznego dziecka.

(więcej)
Sztuka motywacji

Spotkanie z psychologiem - terapeutą dziecięcym, okazało się bardzo owocne. Próbowaliśmy odpowiedzieć sobie na pytania jak pomóc naszym dzieciom rozpoczynającym naukę w szkole. Otrzymaliśmy wiele cennych porad przydatnych dla rodziców nie tylko pierwszaków... Oto niektóre refleksje i wskazówki, dla wielu z nas - jak się okazało - "odkrywcze" i dające do myślenia... Przede wszystkim doszliśmy do wniosku, że konieczne jest uświadomienie sobie pewnych podstawowych, istotnych prawd, by móc zastanowić się nad dalszymi wskazówkami jak postępować, aby stworzyć dziecku jak najkorzystniejsze warun

(więcej)
Gdy dziecko wymaga uwagi

Prezentujemy poniżej artykuł udostępniony za zgodą wydawnictwa czasopisma "Życie Szkoły" pt: Jak pomóc dzieciom rozwiązywać ich dziecięce problemy? Zapraszamy do lektury opartego na naukowych przesłankach artykułu autorstwa mgr Aleksandry Jagły - psychologa w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sulęcinie.

(więcej)
Http://Glottodydaktyka.pl

W Anglojęzycznej Szkole Podstawowej od dwóch lat p. Barbara Węglińska wspiera dzieci w nauce czytania, pisania i liczenia metodą glottodydaktyczną. Glottodydaktyka to edukacja językowa dzieci, której celem jest dobre przygotowanie dzieci do nauki czytania i pisania, uczenie właściwej techniki płynnego czytania ze zrozumieniem i pisania, kształtowanie nawyków czytelniczych i świadomości ortograficznej. Cechą charakterystyczną glottodydaktyki jest wyróżnienie etapów pośrednich w kształtowaniu syntezy i analizy fonemowej. Analiza dokonywana jest po śladach syntezy. Od początku roku po dokładnym poznaniu ucz

(więcej)

Newsletter: go

Partnerzy