Wycieczki

Uczymy się jeździć na nartach czyli Biała Szkoła

W tym roku zakopiańskie Tatry przywitały nas przepiękną, bezwietrzną pogodą. Lekki mróz i słońce - wymarzona pogoda na narty! Od rana szaleliśmy w Stacji Narciarskiej Murzasichle, a potem kupowaliśmy pamiątki w stolicy polskich gór na Krupówkach. Wysłuchaliśmy arcyciekawych opowieści przewodników Tatrzańskiego Parku Narodowego, zrobiliśmy pyszne masło w starodawnej maselnicy, wytańczyliśmy się na dyskotece i zaśpiewaliśmy przepiękne piosenki, jadąc saniami ciągniętymi przez dwa rącze rumaki. W wolnych chwilach zajadaliśmy się pieczonymi kiełbaskami i bardzo żałowaliśmy, że kolejne narty dopiero za rok…

Wycieczki
Łęczyca, Tum, Kwiatkówek - jednodniowa wycieczka klas 4 i 5 ASP

Jednodniowa wycieczka klas 4 i ASP odbyła się 12.04.2017. Byliśmy w Łęczycy i Tumie oraz skansenie w Kwiatkówku. Mimo złej pogody dobre humory nas nie opuszczały. W Zamku w Łęczycy dzieci brały udział m.in. w lekcji muzealnej i poznały przeróżne wcielenia diabła Boruty oraz legendy z jego życia, wrażenie zrobiła Archikolegiata w Tumie - budowla pochodząca z XII wieku. W Kwiatkówku uczniowie próbowali poruszyć wiatrak, tak aby po zimowej przerwie przywrócić go do pracy.

Bocheniec - zielona szkoła klas 0-2

W dniach 9-13 maja uczniowie klas 0-2 Anglojęzycznej Szkoły Podstawowej przebywali na ziemi świętokrzyskiej, gdzie zorganizowana została tegoroczna zielona szkoła. Podczas 5-dniowego pobytu na uczestników wyjazdu czekało wiele atrakcji. Dzieci odwiedziły m.in. zabytkowy zakład hutniczy w Maleńcu, średniowieczny zamek w Chęcinach, Muzealną Izbę Górnictwa Kruszcowego w Miedziance oraz Centrum Kulturalno-Archeologiczne w Nowej Słupi. Wizyty w każdym z tych miejsc nie ograniczały się jednak jedynie do zwykłego zwiedzania - na naszych małych turystów czekały dodatkowe wyzwania. Wystarczy wspomnieć, że uczniowie wzięli udział w procesie wytwarzania ekozabawek (czyli fig

Zielona szkoła klas 3-5 w Górach Świętokrzyskich

Tradycją już jest, że kiedy za oknem robi się cieplej, a rok szkolny powoli dobiega końca, nasi uczniowie na parę dni opuszczają szkolne mury, by oddać się edukacji na łonie natury. Nie inaczej było tym razem. Tegoroczna zielona szkoła dla klas 3-5 została zorganizowana w Górach Świętokrzyskich. Pierwsze atrakcje czekały na uczestników wyjazdu jeszcze przed dotarciem do miejsca docelowego. Po drodze, w Nowej Słupi, dzieci wzięły udział w specjalnych warsztatach przygotowanych przez Centrum Kulturowo-Archeologiczne. To była świetna okazja, by poznać obyczaje i wierzenia ludów kultury przyborskiej, a także przekonać się na własne oczy, w jakich warunkach by

Warszawa bez tajemnic

W ubiegłym tygodniu klasy 0-2 Anglojęzycznej Szkoły Podstawowej udały się na jednodniową wycieczkę do Warszawy. Po dotarciu na miejsce uczniowie trafili pod opiekę pani przewodnik, która odkryła przed nimi wszystkie tajemnice stolicy. Dzieci zwiedziły m.in. Stare Miasto z Zamkiem Królewskim na czele, odwiedziły Grób Nieznanego Żołnierza, a także poznały legendy o warszawskiej Syrence oraz Bazyliszku. Później uczniowie udali się do Narodowej Galerii Sztuki Zachęta, gdzie obejrzeli wystawę pt. „Tu czy tam? Współczesna polska ilustracja dla dzieci” oraz wzięli udział w towarzyszących jej warsztatach. Podczas nich mogli m.in. sprawdzić się w roli ilustrato

Biała szkoła 2016

W dniach 10 – 15 stycznia uczestniczyliśmy w białej szkole, tradycyjnie organizowanej w okresie zimowym dla uczniów klas 0-III. W tym roku - podobnie jak w ubiegłym - wybór padł na Małe Ciche. Od samego początku nie próżnowaliśmy ;) Jeszcze w niedzielę, zaraz po przyjeździe na miejsce, wypożyczyliśmy i dopasowaliśmy do swoich potrzeb sprzęt narciarski, a później zapoznaliśmy się z najbliższą okolicą i ośrodkiem, w którym przyszło nam spędzić kolejne kilka dni. W poniedziałek, zaraz po śniadaniu, rozpoczęliśmy swoją przygodę z nartami. Dla wielu z nas była to nauka od podstaw, jednak wszyscy wspaniale sobie poradzili. Wyjazd miał charakte

(więcej)
Z wizytą na ziemi łowickiej

7 października uczniowie klas 0-III wybrali się na wycieczkę po ziemi łowickiej. Wyjazd obfitował w wiele atrakcji. Zaczęło się od wizyty w głównym mieście tego regionu, czyli Łowiczu. Tam wzięliśmy udział w wyjątkowych lekcjach poprowadzonych przez pracowników miejscowego muzeum, podczas których dowiedzieliśmy się, jak wygląda tradycyjny strój łowicki, a także wysłuchaliśmy ciekawostek nt. słynnej łowickiej wycinanki. Była też okazja, by sprawdzić swoje umiejętności podczas warsztatów z kolorowania i – jak przystało na to miejsce – właśnie z wycinania. Kolejnym przystankiem był Bolimów. I w tym przypadku nikt z nas nie mógł narzeka

Zielona Szkoła w Przyjezierzu

26 maja. Na zegarze 9:30, na niebie słoneczko, na twarzach uśmiechy. Nadszedł długo oczekiwany dzień wyjazdu klas 0-3 na Zieloną Szkołę. Przyjezierze przywitało nas ciepłą, choć nieco kapryśną pogodą. Na szczęście nawet chłodniejsze powiewy znad jezior nie pokrzyżowały naszych planów. Podczas 5 dni aktywnego wypoczynku poznaliśmy zwyczaje naszych przodków w pięknie zachowanej osadzie Biskupin, stoczyliśmy zażarte boje ramię w ramię z kowbojami z Silverado City oraz odwiedziliśmy króla Popiela i jego myszy na samym szczycie kruszwickiej wieży. Płynęliśmy jeziorem Gopło, wypatrując rusałek, zwiedzaliśmy dawne kwatery rycerskie w Skansenie Archeologi