O szkole
Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych

Jak co roku, w Październiku – Miesiącu Bibliotek Szkolnych odbyło się pasowanie na czytelnika uczniów pierwszej klasy szkoły podstawowej. Uroczystość rozpoczęła się spektaklem pt. „Piotruś Pan w Książkolandii” wg scenariusza Małgorzaty Sabeli. Przedstawienie tradycyjnie wystawiła 1 klasa gimnazjum. W rolę Piotrusia Pana profesjonalnie wcieliła się Natalia Maciejewska, której partnerowała Justyna Niewiadomska w roli Dzwoneczka. Czarnymi charakterami niszczącymi książki i zagrażającymi istnieniu magicznej Książkolandii byli Kapitan Hak (Łukasz Wojtalik) oraz jego nieokiełznana „b

(więcej)
Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich

23 kwietnia – Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich to ustanowione w 1995 roku przez UNESCO doroczne święto mające na celu promocję czytelnictwa, edytorstwa i ochronę własności intelektualnej prawem autorskim. Pomysł organizacji święta zrodził się w Katalonii. W 1926 roku wystąpił z nim wydawca, Vicente Clavel Andrés. 23 kwietnia jest tam hucznie obchodzonym świętem narodowym, jako dzień patrona Katalonii – Świętego Jerzego. Zgodnie z długą tradycją regionu obdarowywano tego dnia kobiety czerwonymi różami, mającymi symbolizować krew pokonanego przez Św. Jerzego smoka. Z czasem kobiety zaczęły

(więcej)
Wpływ ćwiczeń fizycznych na mierzony puls i ciśnienie krwi

Lekcja przybliża uczniom zagadnienia związane z funkcjonowaniem mięśnia sercowego: czym różni się ciśnienie skurczowe od rozkurczowego, jak zmienia się liczba uderzeń serca na minutę... kiedy jesteśmy w spoczynku lub wykonujemy ćwiczenia fizyczne. Młodzi naukowcy sami interpretują otrzymane wyniki. Mogą sprawdzić swoją wcześniej zdobytą wiedzę. Uczniowie klas IB mają możliwość eksperymentowania na własnych organizmach, dzięki czemu łatwiej przyswajają materiał. Jednocześnie, zajęcia przysparzają im wiele radości (wystarczy spojrzeć na ich miny :-) ).

(więcej)
Poszukujemy liczby pi

Uczniowie na początku lekcji zaprezentowali okrągłe przedmioty, jakie mieli przynieść na tę lekcję. Mieli wybujałą wyobraźnie, przynieśli takie przedmioty jak hula-hop, pokrywki od garnków, podstawki od kwiatów i też trochę mniejsze jak np. końcówka od śrubki. Po wykonaniu pomiarów dot. obwodów L i średnicy 2r swoich obiektów otrzymali przybliżenia (mniej lub bardziej dokładne) liczby pi dzieląc L przez 2r. Dwie uczennice zostały wyróżnione: Ania Marynowska, za największy okrągły przedmiot i Agnieszka Wichman za najdokładniejsze przybiżenie liczby pi. Komentarze uczniów: 1. Michał Psujek: Dzięk

(więcej)
Klasyfikacja czworokątów

Uczniowie przygotowali prezentacje multimedialne na temat "Klasyfikacja czworokątów". Celem projektu było przedstawienie związków i zależności między czworobocznymi "płaszczakami". Każdy z uczniów prezentował i omawiał przed całą klasą swoje dzieło. Uczniowie wykazali się nie tylko znajomością geometrii płaskiej ale również umiejętnościami tworzenia prezentacji i jej przekazem. Ot choćby Kuba Dudarewicz, wcielił się w rolę nauczyciela i za czynny udział w swojej prezentacji rozdawał "plusy", Jarek Chruściel zaprezentował się w 100% po angielsku, a Janek Cisiecki zabłysnął super prezentacją. Dziewczyny również pokazały na co je stać,

(więcej)
DNA przyjacielem policji.

Wykład poprowadzony przez mgr Katarzynę Janik-Papis z Katedry Genetyki Molekularnej Uniwersytetu Łódzkiego poświęcony był zastosowaniu genetyki i biotechnologii w kryminalistyce. Dzięki prezentacji można było dowiedzieć się w jaki sposób, pozostawione na miejscu zbrodni nawet najdrobniejsze ślady jak włos, czy niedopałek papierosa mogą zdradzić przestępcę. Każdego z nas charakteryzuje jedyny w swoim rodzaju „kod paskowy” - DNA. Jest on przekleństwem wszystkich tych, którzy myślą, że po popełnieniu zbrodni nie zostaną odnalezieni. Każdy ze słuchaczy mógł sam spróbować odnaleźć przestępcę i chociaż przez chwilę poczuć się jak stróż

(więcej)
Replikacja DNA

Jest to lekcja wykorzystująca elementy dramy, która jako metoda pracy oparta na aktywności fizycznej i emocjonalnej bardzo podoba się uczniom i rozwija ich kreatywność. Po zapoznaniu się z zasadami procesu replikacji DNA uczniowie podzielili się rolami. Najważniejsza była oczywiście polimeraza! Pozostała część uczniów grała role nukleotydów w cząsteczce DNA. Zadaniem polimerazy było przeprowadzenie procesu replikacji zgodnie z zasadą komplementarności. Najtrudniejsze ( i jednocześnie najbardziej zabawne) były sytuacje kiedy "zbuntowane" nukleotydy podstawiały się nieprawidłowo i trzeba było uruchamiać system naprawczy.

(więcej)
Biologia molekularna w kuchni?

Lekcja biologii w klasie 3 gimnazjum Temat: Biologia molekularna w kuchni? Przepis (w dużym skrócie): -weź jedną świeżą cebulę - posól do smaku - dodaj płyn do mycia naczyń - chwilę pogotuj - całość zmiksuj….i gotowe Brzmi jak przepis na sałatkę? Hmm..ten płyn do naczyń tu zdecydowanie nie pasujeJ. Na tej lekcji niestety nic nie ugotujemy ale za to…zobaczymy DNA! Komentarze uczniów: Świetna lekcja, ponieważ mogliśmy się wczuć w role prawdziwych naukowców, dzięki czemu wspaniale się bawiliśmy i dużo się nauczyliśmy!- Sijana Ma

(więcej)

Strona: 12345678910

Newsletter: go

W pełni wyposażone pracownie: biologiczna, chemiczna, fizyczna, językowe, humanistyczne oraz biblioteka umożliwiają prowadzenie ciekawych zajęć. Uczniowie podczas lekcji korzystają z wysokiej jakości tablic interaktywnych, rzutników, sprzętu audio-video. Sieć Wi-Fi pozwala prowadzić lekcje online z dostępem do internetu przez tablice multimedialne. W dwóch salach komputerowych z najnowszym oprogramowaniem multimedialnym, z dostępem do internetu, odbywają się lekcje z przedmio

(więcej)
Gratulacje dla laureatek!

Serdecznie gratulujemy zwycięstwa Kai Kleszczewskiej

(więcej)
Szkoła Europejska

SEKRETARIAT tel. 42 682 36 96 lub 607 584 941 www.szkolaeuropejska.pl sekretariat@szkolaeuropejska.pl p. Beata Biała, koordynator programu IB tel. 0 600 806 464 beatajbiala@gmail.com

(więcej)

Partnerzy