O szkole
DAR DLA NATURY

Gimnazjaliści z klasy 1a postanowili podzielić się praktyczną wiedzą na temat ekologii z uczniami klasy 2a Anglojęzycznej Szkoły Podstawowej. Zabawa w głuchy telefon pomogła zapamiętać drugoklasistom fachowe określenie ochrony środowiska, którym jest sozologia. Następnie obejrzeli multimedialną prezentację wzbogaconą własnoręcznymi rysunkami gimnazjalistów o negatywnej działalności człowieka zagrażającej naszej planecie. Zdjęcia obumarłych drzew, miejskiego smogu lub wymarłych gatunków zwierząt stały się wymownym komentarzem dla ich młodszych kolegów. Dowiedzieli się oni również w jaki sposób można temu zapobiec – ochrona gatunkowa, f

(więcej)
Konkurs krasomówczy

Niedawno odbył się w naszej szkole konkurs krasomówczy zatytułowany „Wśród mitycznych bogów”. Uczniowie klasy I gimnazjum wcielali się w postaci bóstw świata starożytnych Greków i Rzymian. Ocenie podlegała zawartość merytoryczna, poprawność językowa, bogactwo słownictwa, swoboda wypowiedzi – kontakt z publicznością oraz elementy dodatkowe, jak strój czy rekwizyty. Uczniowie świetnie się bawili, wykazali dużym dystansem do siebie, pomysłowością i poczuciem humoru. Taki typ zajęć zmusił ich do zorganizowania własnego warsztatu pracy, poszukiwania informacji w różnych źródłach (nie tylko „Mitologia” J. Parandowskiego, ale słowniki

(więcej)
Ciekawy pomysł na powtórzenie

Moja propozycja to szkolna wersja znanego teleturnieju „Jeden z dziesięciu” - nauczyciel odczytuje wcześniej przygotowane definicje, zaś zadaniem uczniów jest odgadnięcie haseł, jakie się za nimi kryją. Taka lekcja języka polskiego odbyła się w II klasie naszego gimnazjum, a dotyczyła podsumowania wiedzy z epoki renesansu. Lekcja miała charakter interdyscyplinarny, gdyż pojawiły się hasła z zakresu literatury, historii czy sztuki. Poza tym nutka rywalizacji zawsze dobrze wpływa na motywację uczniów do pracy! Weronika Kozera-Huszczo Przykładowe hasła Prąd umysłowy i kulturaln

(więcej)
Wycieczka do Warszawy

Dnia 24 listopada klasy 1-3 naszego gimnazjum wybrały się na wycieczkę do Warszawy. W programie była wystawa pt. "Sztuka życia, śmierci i umierania w buddyzmie tybetańskim" w Muzeum Azji i Pacyfiku, następnie spacer po Starym Mieście, obiad w Złotych Tarasach, a wieczorem musical "Romeo i Julia" w reżyserii Janusza Józefowicza w Teatrze Buffo. Spektakl spodobał się uczniom i jeszcze zanim opuścili budynek Teatru pytali, kiedy przyjedziemy tu znowu. Ze śpiewów, które rozbrzmiewały w autokarze w drodze powrotnej można wnioskować, że dobre humory dopisywały im do końca dnia. Spektakl odbił się później echem na lekcjach języka polskiego: uczn

(więcej)
Obrona słowa pisanego - lekcja dramy w Szkole Europejskiej.

W grudniu uczniowie klasy III A mieli okazję zaprezentować wyjątkową lekcję - połączenie filozofii i języka polskiego. Młodzi adepci Szkoły Europejskiej wcieli się w szereg interesujących postaci znanych z historii, literatury czy sztuki. Na ponad godzinę stali się Sokratesem, Mojżeszem, Szekspirem, Fridą Kahlo, Donaldem Tuskiem i młodą, współczesną dziewczyną. Część uczniów wcieliła się także w obrońców i oskarżycieli, nad którymi pieczę sprawował majestatyczny sędzia. Ideą przedstawienia było zaprezentowanie zgromadzonym , a warto nadmienić, że na lekcję przybyli uczniowie z innych łódzkich gimnazjów, poglądów różn

(więcej)
Lekcja języka polskiego, temat: Nietolerancja religijna w XVII wieku.

To kolejna lekcja poprowadzona przez uczniów, którzy stwierdzili, że podoba im się taka zmiana ról. Dwie uczennice klasy II gimnazjum (Zuzanna Płoska i Eleonora Uglik-Marucha) wystąpiły w roli ekspertek od inkwizycji, natomiast nauczycielka (Weronika Kozera-Huszczo) zasiadła w ławce wraz z innymi uczniami, słuchała, notowała i zadawała pytania. Oceny wystąpień dokonali również uczniowie, którym najbardziej podobały się wielce wymowne opisy tortur takich jak: "hiszpańskie buty", "madejowe łoże" czy "żelazna dziewica z Norymbergii". Uczennice posłużyły się nie tylko opisami z literatury, ale również ilustracjami i fragmentami filmó

(więcej)
Malujemy wiersze

Kontynuacja cyklu lekcji języka polskiego z serii "Malujemy wiersze" Tym razem ze pędzle chwycili uczniowie klasy III naszego gimnazjum. Dokonali przekładu intersemiotycznego sonetu Jana Kasprowicza "Krzak dzikiej róży w Ciemnych Smreczynach". Przy okazji tej twórczej pracy musieli przypomnieć sobie znaczenie takich terminów jak: impresjonizm, symbolizm czy synestezja. Niektórzy z powodzeniem zastosowali w swoich pracach technikę zwaną pointylizmem (neoimpresjonistyczna technika polegająca na zapełnianiu obrazu gęsto rozmieszczonymi, różnobarwnymi punktami i kreskami kładzionymi na płótno czubkiem pędzla. Bazowała na XIX i XX-wiecznych odkry

(więcej)
Sprawozdanie z warsztatów TiSZ 30 listopada

Poniedziałkowy wieczór w Teatrze Pinokio był pełen niezapomnianych wrażeń. Zebraliśmy się około godziny 18. Dyrektor krótko wprowadził nas w klimat andrzejek, zachowując jednak nutkę tajemniczości. Zapoznał nas między innymi ze sposobami oszczędzania w teatrze (na przykład na oświetleniu ;-). Zatem pogasły wszystkie światła... Podzieleni na dwie grupy i zaopatrzeni w latarki ruszyliśmy na zwiedzanie budynku. Na korytarzach porozstawiane były świece, co sprzyjało aurze tajemniczości. Pierwszym pomieszczeniem, do którego się udaliśmy była poczekalnia przed pokojem dyrektora. Ze zdumieniem ujrzeliśmy nieruchomą panią reżyser i kościotrupa. Szk

(więcej)

Strona: 12345678910

Newsletter: go

W pełni wyposażone pracownie: biologiczna, chemiczna, fizyczna, językowe, humanistyczne oraz biblioteka umożliwiają prowadzenie ciekawych zajęć. Uczniowie podczas lekcji korzystają z wysokiej jakości tablic interaktywnych, rzutników, sprzętu audio-video. Sieć Wi-Fi pozwala prowadzić lekcje online z dostępem do internetu przez tablice multimedialne. W dwóch salach komputerowych z najnowszym oprogramowaniem multimedialnym, z dostępem do internetu, odbywają się lekcje z przedmio

(więcej)
Melissa w II etapie konkursu wojewódzkiego

Mamy przyjemność poinformować, że uczennica klasy siódmej - Melissa Gresner - przeszła do II etapu Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego z Języka Polskiego. Do konkursu przygotowuje się pod okiem naszej polonistki - Weroniki Kozery-Huszczo. Gratulujemy!

(więcej)
Szkoła Europejska

SEKRETARIAT tel. 42 682 36 96 lub 607 584 941 www.szkolaeuropejska.pl sekretariat@szkolaeuropejska.pl p. Beata Biała, koordynator programu IB tel. 0 600 806 464 beatajbiala@gmail.com

(więcej)

Partnerzy