O szkole
Problematyka Bursztynów

Lekcja języka polskiego: Problematyka Bursztynów Zofii Kossak-Szczuckiej Na jednej z lekcji języka polskiego klasa III gimnazjum zorganizowała mini-muzeum. Uczniowie prezentując przyniesione przez siebie eksponaty, musieli uzasadniać ich związek z wybranym opowiadaniem, dotyczącym historii Polski. Okazało się, że historia jest zaklęta w przedmiotach…, a uczniowie świetnie znają lekturę. Przykładowe prezentacje: - skórzany pas - opowiadanie "Sas i Las" ("Za króla Sasa jedz, pij i popuszczaj pasa") - nuty - opowiadanie "Koncert Chopina"

(więcej)
O stylistyce - nieco inaczej…

Na ostatnich zajęciach, w klasie 4 A, uczniowie konstruowali mapy mentalne dotyczące funkcjonalnych stylów języka polskiego. Wykazując się kreatywnością przedstawili charakterystyczne cechy stylu naukowego, urzędowego, publicystyczno-dziennikarskiego oraz artystycznego. Ostatnimi czasy mieliśmy do czynienia z wybuchem wulkanu na Islandii, wybuchem o wielkiej skali na miarę światową. Z sprawą materiału piroklastycznego, który dzieli się na piaski i popioły wulkaniczne unoszące się w powietrzu na wysokości ok. 6km, ruch lotniczy na całym świecie został wstrzymany.

(więcej)
Rzymska uczta...

Klasa Ia kończąc swoją przygodę historyczną ze starożytnym Rzymem, przystąpiła do powtórzenia wiadomości w niekonwencjonalny sposób. W odpowiednich strojach, zaopatrzeni w napoje i jedzenie, ucztowali niczym starożytni Rzymianie omawiając najważniejsze wydarzenia epoki. Aby dojść do wspólnych wniosków – w ramach urozmaicenia uczty – zastosowali metodę pokera kryterialnego. Lekcję przygotował Wojciech Tietz.

(więcej)
Webquest Europa feudalna

Aby pełniej poznać i zrozumieć świat feudalnej Europy klasa Ia prowadziła zakrojone na szeroką skalę badania podczas realizacji projektu internetowego (tzw. WebQuest) dotyczącego feudalnej Europy. Uczniowie nie tylko zebrali w sieci informacje dotyczące wybranej przez siebie postaci (od giermka przez trubadura, czy mnicha do króla i królowej) oraz feudalizmu jako takiego, zamków średniowiecznych i rycerstwa, a także edukacji w tejże epoce, lecz również przygotowali prezentacje multimedialne i opowiedzieli o życiu w średniowieczu wcielając się w wybrane role. Dodatkowa trudność stanowił fakt, iż projekt był wykonany w całości w języku angielskim! Lekcje przyg

(więcej)
2010 - Rok Chopina

29 listopada nauczyciele języka polskiego, muzyki oraz historii zaprosili uczniów na lekcję otwartą poświęconą życiu i twórczości Fryderyka Chopina, z okazji 200 rocznicy jego urodzin. W przygotowaniu uroczystości pomogli uczniowie klasy III naszego gimnazjum oraz – gościnnie – uczniowie Szkoły Muzycznej z ulicy Sosnowej. Całość była połączeniem żywej muzyki, śpiewu i recytacji. Została też okraszona materiałami multimedialnymi: filmami, fotografiami oraz genialnymi rysunkami satyrycznymi Zbigniewa Jujki. Jednak największy aplauz widowni wywołały współczesne aranżacje utworów mistrza.

(więcej)
Lekcja języka polskiego, metodą dramy

Lektura pt. "Krzyżacy" bardzo spodobała się uczniom klasy I gimnazjum. Dyskutowali o niej chętnie i z dużym zaangażowaniem, dlatego pomyślałam, że muszę znaleźć ujście dla ich emocji. Do tego najlepiej nadaje się drama. Uczniowie z entuzjazmem przyjęli pomysł wcielenia się w role bohaterów "Krzyżaków": Zbyszka, Danusi, księżnej Danuty Mazowieckiej czy Hlawy. Do inscenizacji wybraliśmy fragment pasowania rannego Zbyszka na rycerza. Uczniowie zostali podzieleni na dwie konkurujące grupy i mieli do dyspozycji tekst lektury oraz tekst źródłowy (historyczny) na temat ceremonii pasowania (kolejność czynności, tekst modlitwy i przysięgi). Na odbiór całości du

(więcej)
Gazeta Europejska

Internetowe wydanie Gazety Europejskiej. Zapraszamy do lektury. Poniżej przedstawiamy archiwalne wydanie Gazety Europejskiej. Obecnie pracujemy nad reaktywacją Redakcji Gazety i zapoczątkowanie wydawania nowych numerów. Jednocześnie zapraszamy wszystkich uczniów, którzy chcieliby swoje pomysły przelać na papier do kontaktu z Samorządem Uczniowskim. Pliki PDF można pobrać na pulpit komputera/tabletu i przeczytać w wolnej chwili. str. 2 Komentarz naczelnego str. 3 Obyczaje polityków str. 4 O Portugalii str. 6 Cierpienia na czterech łapach str. 8 Kościół a tabu

(więcej)
Witamy w dwujęzycznym Gimnazjum

Szkoła Europejska w Łodzi zaprasza do: międzynarodowego liceum z maturą International Baccalaureate dwujęzycznego gimnazjum Anglojęzycznej Szkoły Podstawowej Szkoła od 1992 r. realizuje dwujęzyczny profil nauczania z wykładowym językiem polskim i angielskim na wszystkich podstawowych przedmiotach. Uzyskiwane wyniki plasują nas na najwyższych pozycjach w województwie, w odniesieniu zarówno do egzaminu gimnazjalnego, jak i zdawalności na studia (100%). Pragniemy wychować młodych ludzi na przyszłych "obywateli świata", posługujących się swobodnie językami obcymi, z ukształtowaną umiejętnością samodzieln

(więcej)

Strona: 12345678910

Newsletter: go

W pełni wyposażone pracownie: biologiczna, chemiczna, fizyczna, językowe, humanistyczne oraz biblioteka umożliwiają prowadzenie ciekawych zajęć. Uczniowie podczas lekcji korzystają z wysokiej jakości tablic interaktywnych, rzutników, sprzętu audio-video. Sieć Wi-Fi pozwala prowadzić lekcje online z dostępem do internetu przez tablice multimedialne. W dwóch salach komputerowych z najnowszym oprogramowaniem multimedialnym, z dostępem do internetu, odbywają się lekcje z przedmio

(więcej)
Gratulacje dla laureatek!

Serdecznie gratulujemy zwycięstwa Kai Kleszczewskiej

(więcej)
Szkoła Europejska

SEKRETARIAT tel. 42 682 36 96 lub 607 584 941 www.szkolaeuropejska.pl sekretariat@szkolaeuropejska.pl p. Beata Biała, koordynator programu IB tel. 0 600 806 464 beatajbiala@gmail.com

(więcej)

Partnerzy