Wycieczki
Uczestniczyliśmy w ważnym wydarzeniu

Wizyta w Centrum Dialogu im. Marka Edelmana w ramach projektu edukacyjnego „Raport 2016: Sprawiedliwi wśród Narodów Świata” z pewnością pozostanie w naszej pamięci. Wprowadzający wykład o Janie Karskim pozwolił nam lepiej zrozumieć film „Karski & The Lords of Humanity”. Ten wstrząsający dokument z jednej strony mówi o wielkim sercu i odwadze Jana Karskiego usiłującego zatrzymać zbrodniczą machinę, a z drugiej stronyo jego bezsilności wobec tytułowych władców ludzkości, którzy nie potrafili przerwać Holocaustu. Razem z

(więcej)
Obóz integracyjny klasy I za nami

Zaraz po rozpoczęciu roku szkolnego klasa I SE pojechała wraz z wychowawcą na kilkudniowy obóz integracyjny do położonego w Jurze Krakowsko-Częstochowskiej ośrodka szkoleniowego „Leśna Radość”. I lasu i frajdy było co niemiara! Uczniowie wspinali się, pływali kajakami, grali w palanta, strzelali z łuku, rzucali i podejmowali wyzwania, a nawet w wersji analogowej, na świeżym powietrzu łapali całkiem realne pokemony! A wszystko to dzięki ogromnemu zapałowi, entuzjazmowi oraz kreatywności młodych uczestników wycieczki. Oby energii starczyło im na kolejne miesiące! Trzymamy kciuki za nasze „pierwszaki”.

Zielona szkoła 2016 w Pieckach

W dniach 9-13 maja uczniowie klasy VI ASP oraz gimnazjaliści SE opuścili szkolne mury, by wybrać się w podróż do Piecek na Mazurach, gdzie zorganizowana została tegoroczna zielona szkoła. Uczestnicy wyprawy postawili na aktywny wypoczynek. O tym, co działo się w ciągu tych kilku dni, długo można by opowiadać… Wystarczy wspomnieć, że uczniowie w tym czasie skorzystali z możliwości przejażdżki motorówką, stoczyli walki sumo w specjalnych dmuchanych strojach, spędzili parę godzin w parku linowym i na ścianie wspinaczkowej, odwiedzili Park Dzikich Zwierząt w Kadzidłowie, zwiedzili Twierdzę Boyen… Nie zabrakło również pieszych wędrówek prowadzących pr

Gimnazjaliści na wymianie w Niemczech

W dniach 24-29 kwietnia piątka uczennic naszej szkoły wzięła udział w wymianie międzynarodowej ze szkołą Augustum-Annen-Gymnasium Gӧrlitz w Niemczech. Wyjazd został dofinansowany przez Polsko-Niemiecką Współpracę Młodzieży. Zaraz po przybyciu dziewczynki zostały odebrane z dworca przez rodziny gospodarzy, by spędzić wieczór na pogawędkach w języku niemieckim, a także, w przypadku trudności w porozumiewaniu się, angielskim i polskim, gdyż partnerki wymiany z Niemiec uczą się naszego języka ojczystego w szkole. W poniedziałek od rana uczennice SE zostały przywitane w gabinecie dyrektora miejscowego gimnazjum, aby potem niezwłocznie udać się na za

Wycieczka do Warszawy

9 października wybraliśmy się na wycieczkę do Warszawy. Pierwszym przystankiem w naszej podróży po stolicy było Muzeum Historii Żydów Polskich (POLIN). Spędziliśmy tam blisko dwie godziny, mieliśmy więc czas, by gruntownie poznać 1000-letnią historię obecności judaizmu w naszym kraju. Później udaliśmy się na starówkę, gdzie zjedliśmy obiad i - korzystając ze sprzyjającej pogody - odbyliśmy długi jesienny spacer. Następnie odwiedziliśmy wystawę „Pompeje” zorganizowaną na Stadionie Narodowym. Ekspozycja ta jest rekonstrukcją antycznych Pompejów sprzed wybuchu Wezuwiusza w 79 roku naszej ery. Na wszystkich z nas wywarła duże wrażenie! Korzy

(więcej)
Gimnazjaliści na wyjeździe integracyjnym w Podlesicach

Początek nowego roku szkolnego dla pierwszoklasistów z gimnazjum przy Szkole Europejskiej to czas, kiedy organizowany jest tradycyjny wyjazd integracyjny! W tym roku cztery wrześniowe dni spędziliśmy w Jurze Krakowsko-Częstochowskiej w miejscowości Podlesice. Już w czwartek, pierwszego dnia wyjazdu, czekały na nas spore atrakcje. Po przyjeździe na miejsce, zjedzeniu obiadu i krótkim odpoczynku udaliśmy się na rajd rowerowy! Trzygodzinna przejażdżka wszystkim dała się mocno we znaki. Po powrocie do ośrodka i zjedzeniu kolacji nie mieliśmy dość, zagraliśmy jeszcze w piłkę nożną i siatkówkę. Rozpoczęliśmy również prace nad projektem prezentacji

Barcelona

Na przełomie maja i czerwca udaliśmy się na tradycyjną wycieczkę do jednego z zagranicznych miast. Tym razem wybór padł na Barcelonę! Stolica Katalonii powitała nas ciepłym, wilgotnym powietrzem. Z uwagi na późną porę przylotu, bezpośrednio po lądowaniu udaliśmy się w drogę do hotelu, gdzie wzięliśmy prysznic i szybko położyliśmy się spać, by wypocząć przed kolejnymi dniami pełnymi atrakcji. Następnego poranka postanowiliśmy zwiedzić Barcelonę z pokładu autobusu. Po drodze robiliśmy oczywiście przystanki. W ten sposób odwiedziliśmy muzeum sztuki współczesnej poświęcone Joanowi Miró oraz słynny stadion Camp Nou wraz ze zlokalizow

(więcej)
Gimnazjaliści z wizytą w stolicy

Jednodniowy wypad naszych gimnazjalistów do Warszawy obfitował w wiele atrakcji. Najpierw skierowali się na ulicę Wiejską, gdzie zwiedzili Kancelarię Sejmu i Senatu. Była to też okazja, by poznać historię polskiego parlamentu oraz nawiązać bezpośredni kontakt z politykami. Uczniowie spotkali się z wywodzącym się z Łodzi senatorem Maciejem Grubskim oraz ucięli pogawędkę z kandydatem na prezydenta RP Januszem Korwinem-Mikke. Byli też świadkami krótkiego wywiadu telewizji TVN z posłami na korytarzu parlamentu. Druga część dnia upłynęła pod znakiem zwiedzania Starego Miasta. Duże wrażenie zrobił wystawiony nieopodal Pałacu Prezydenckiego Cadil

Strona: 12

Newsletter: go
Happy Easter!

Życzymy radosnych, wyjątkowo udanych Świąt Wielkanocnych oraz prawdziwego relaksu w wiosennej atmosferze wśród przyjaciół i najbliższych!

Światowy Dzień Poezji - spotkanie z poetą Przemysławem Owczarkiem

Nie wszyscy wiedzą, że pierwszego dnia kalendarzowej wiosny obchodzimy również kilka innych okolicznościowych świąt. Jednym z nich jest Światowy Dzień Poezji, ustanowiony przez UNESCO w 1999 r. Z tej okazji, 21 marca, uczniowie uczestniczyli w specjalnej lekcji. Po debacie, podczas której gimnazjaliści stoczyli wojnę na argumenty, starając się odpowiedzieć na pytanie, czy poezja jest potrzebna w dzisiejszych czasach, mieliśmy przyjemność wysłuchać autorskich inte