O szkole

Witamy w dwujęzycznym Liceum

Szkoła Europejska w Łodzi zaprasza do międzynarodowego liceum z maturą International Baccalaureate,
dwujęzycznego gimnazjum oraz Anglojęzycznej Szkoły Podstawowej.

Szkoła od 1992 r. realizuje dwujęzyczny profil nauczania z wykładowym językiem polskim i angielskim na wszystkich podstawowych przedmiotach. Uzyskiwane wyniki plasują nas na najwyższych pozycjach w województwie, w odniesieniu zarówno do egzaminu gimnazjalnego, jak i zdawalności na studia (100%).

Pragniemy wychować młodych ludzi na przyszłych "obywateli świata", posługujących się swobodnie językami obcymi, z ukształtowaną umiejętnością samodzielnego działania, niezależnego myślenia oraz świadomością odpowiedzialności za własny rozwój. 

O szkole
Zasady przyznawania stypendiów

Ulgi w opłatach czesnego przyznawane są :

(więcej)
NOWA ODSŁONA GAZETY EUROPEJSKIEJ

Zapraszamy wszystkich uczniów liceum do współtworzenia GAZETY EUROPEJSKIEJ. Wszyscy przyszli redaktorzy artykułów: POŁĄCZCIE SIŁY. Kształt i treść gazety zależy wyłącznie od Waszej pomysłowości i kreatywności. Być może w niektórych drzemie talent dziennikarski, który czas obudzić!

(więcej)
Sale lekcyjne

W pełni wyposażone pracownie: biologiczna, chemiczna, fizyczna, językowe, humanistyczne oraz biblioteka umożliwiają prowadzenie ciekawych zajęć. Uczniowie podczas lekcji korzystają z wysokiej jakości tablic interaktywnych, rzutników, sprzętu audio-video. Sieć Wi-Fi pozwala prowadzić lekcje online z dostępem do internetu przez tablice multimedialne. W dwóch salach komputerowych z najnowszym oprogramowaniem multimedialnym, z dostępem do internetu, odbywają się lekcje z przedmiotów ścisłych, przyrodniczych, języków obcych i innych.

(więcej)
O pogodzie...

20 lutego 2012 w klasie 3 (grupie francuskiej) lekcja nie była taka jak zwykle. Została przeprowadzona przez jedną z uczennic, a dotyczyła słownictwa związanego z pogodą. Aby zapoznać pozostałych z tematem, „nauczycielka” przygotowała prognozę pogody. Uczniowie chwilę mówili o tym, co usłyszeli oraz ile zrozumieli bez znajomości nowych słówek. Następnie musieli dopasować nazwę zjawiska atmosferycznego do obrazka, również bez słowniczków. Dopiero przy następnym ćwiczeniu uczniowie dostali spis słówek dotyczących pogody, a ich zadaniem było przedstawienie prognozy pogody w różnych porach roku. Ta lekcja miała na celu pokazanie, ż

(więcej)
O kinie francuskim...

Z okazji Dni Frankofonii dnia 5 kwietnia 2012 roku w klasie 3 lekcja wyglądała trochę inaczej - poprowadzili ją sami uczniowie. Zaczęło się od prezentacji o Edith Piaf, wybitnej piosenkarce francuskiej - najpierw po francusku, a później po polsku. Ta część lekcji zakończona została pytaniami dotyczącymi życia śpiewaczki. Następnie kolejna uczennica przedstawiła plakat o kinie francuskim i jego historii, podając przykłady konkretnych filmów, także współczesnych. Pozostała dwójka uczniów przygotowała słownictwo dotyczące kina, po czym przedstawiła je pozostałym, wyjaśniając etymologię wyrazów. Słówka okazały się proste, jako że

(więcej)
Efekt cieplarniany

W dniu 16.12.2011 odbyła się lekcja geografii w język niemieckim i angielskim jednocześnie. Tematem był efekt cieplarniany, a lekcję w klasie IVa przeprowadziły wspólnie Klaudia Kubicka – nauczyciel geografii oraz Agnieszka Świca – nauczyciel języka niemieckiego. Uczniowie mieli możliwość poznać przyczyny zmian klimatycznych, opisać proces ocieplania się ziemi oraz przedstawić swoje pomysły ratowania naszej planety w obu językach, w zależności od upodobań. Lekcja spotkała się z zadowoleniem zarówno ze strony słuchaczy jak i prowadzących.

(więcej)
Humaniści, Językowcy, Przyrodnicy

Nasze lekcje to nie tylko nauka w szkolnej ławce. Uczyć przez zabawę, przez doświadczenie, niekonwencjonalnie - to cel przyświecający nauczycielom Szkoły Europejskiej.

(więcej)
Wpływ ćwiczeń fizycznych na mierzony puls i ciśnienie krwi

Lekcja przybliża uczniom zagadnienia związane z funkcjonowaniem mięśnia sercowego: czym różni się ciśnienie skurczowe od rozkurczowego, jak zmienia się liczba uderzeń serca na minutę... kiedy jesteśmy w spoczynku lub wykonujemy ćwiczenia fizyczne. Młodzi naukowcy sami interpretują otrzymane wyniki. Mogą sprawdzić swoją wcześniej zdobytą wiedzę. Uczniowie klas IB mają możliwość eksperymentowania na własnych organizmach, dzięki czemu łatwiej przyswajają materiał. Jednocześnie, zajęcia przysparzają im wiele radości (wystarczy spojrzeć na ich miny :-) ).

(więcej)

Strona: 1234567

Newsletter: go

Partnerzy