Program

Theory of Knowledge - komentarze

Komentarze uczniów po kilku miesiącach zajęć modułu THEORY OF KNOWLEDGE: (czytaj wiecej...)


"(...) inaczej zaczęłam postrzegać rzeczywistość, zwracając uwagę na wcześniej niedostrzegane kwestie. Najbardziej zainteresowały mnie zajęcia związane z naukami przyrodniczymi, podczas których zagłębialiśmy się  między innymi w kwestie związane z teorią chaosu."     -  Zuzanna Płoska

"... teraz już wiem, że nie jestem jedyny w sposobie myślenia, jaki praktykowałem dotąd."  -  Michał Psujek

"... Dowiedziałem się o wszechobecnych iluzjach optycznych oraz o wpływie języka na nasz sposób rozumowania.  Poznałem też problemy związane z niepewnymi źródłami wiedzy."    -  Piotr Łuczak

"Lekcje TOK zdecydowanie zmieniły moje podejście do otaczającej mnie rzeczywistości. Szczególnie dobrze zapamiętałam tematy o sposobach poznawania świata przez ludzi, logice, percepcji zmysłowej, emocjach i języku. Analiza zalet i wad tych prób zrozumienia wszechświata uświadomiła mi, jak bardzo ograniczone są nasze możliwości poznania prawdziwej natury świata.  Zajęcia na temat błędów rozumowania, jakim często podlega nasz umysł, również były fascynujące. Był to jeden z czynników, który miał duży wpływ na mój wybór przyszłego kierunku studiów neuronauki,  czyli studiów nad ludzkim umysłem."    -  Martyna Panasiuk

"...TOK to przede wszystkim burzliwe dyskusje pomiędzy uczniami, dzięki którym zrozumiałam, iż głównym celem wszelakich dyskusji nie jest określenie  "dobrych" i  "złych" pomysłów, lecz dążenie do właściwego uzasadnienia swoich argumentów."    -  Karolina Kupis

"...(zajęcia TOK ) rozjaśniają (...) różnice między tym,  co widzimy,  a tym,  co jest w rzeczywistości (oraz czym właściwie jest rzeczywistość)."      - Maksym Mikołajczyk

" (...)Wiele razy podczas rozmowy z rodzicami, bądź dyskusji ze znajomymi, użyłam wiedzy, którą wyniosłam z lekcji TOK."      -  Agnieszka Wichman


Program
Program Liceum Szkoły Europejskiej

Zapraszamy do zapoznania się z aktualnym programem naszego liceum, do pobrania w pliku poniżej. Pierwsza faza rekrutacji na rok szkolny 2016/17 potrwa do końca maja 2016 r.

(więcej)
Theory of Knowledge (moduł programowy)

Fascynujący przedmiot: TEORIA WIEDZY - czym jest jeden z ważnych modułów programu IB? (czytaj wiecej...)

(więcej)
Fizyka w IB to nie tylko wzory...

„Wkuwanie” zawiłych wzorów przyprawia cię o zawrót głowy? Chciał(a)byś wreszcie zrozumieć, jak działają nowoczesne technologie? A może wolisz coś z fizyki medycznej, astrofizyki, komunikacji, teorii względności lub fizyki wysokich energii? Wszystko jasne: kurs w fizyki w programie matury międzynarodowej to coś dla ciebie! Koniec z zawiłymi teoretycznymi rachunkami, zamiast nich – samodzielnie planowane doświadczenia! Przykład? Pomiar charakterystyki rozładowywania kondensatora – uwieczniony na zdjęciu.

(więcej)
Matura z ekonomii? Tylko w IB!

Czy Bill Gates - młody student - może być naszym wzorem? Jak założyć firmę i zarabiać tzw. wielkie pieniądze? Od czego zależy sukces ekonomiczny? Jakie mechanizmy gospodarcze rządzą rynkiem i wpływają na nasze codzienne życie? Wśród wielu możliwości, które daje program matury międzynarodowej IB jest gratka dla wielbicieli giełdy, indeksów, rozwoju gospodarczego… matura z ekonomii! Jeśli myślisz, że będziesz wkuwał martwe terminy

(więcej)
Oferta programowa liceum na rok 2014/15

Klasa pierwsza - dwujęzyczna (jęz. wykładowe: polski i angielski). Pod koniec tej klasy można dokonać wyboru : a/ programu matury polskiej - z profilem dwujęzycznym (w klasie II i III) b/ programu matury miedzynarodowej – z wykładowym jęz. angielskim (w kl. II i III) Ad a/ - w programie matury polskiej: 1. rozszerzenia przedmiotowe (profile) przygotowujące do studiów z zakresu m.in.: lingwistyki, medycyny, informatyki z robotyką, ekonomii, prawa, psychologii, biotechnologii 2. doskonalenie w zakresie znajomości język

(więcej)
Lekcja geografii – Case studies (przykład)

Zajęcia geografiii w klasie matury międzynarodowej mają nieco inny charakter niż w programie polskiej matury. Akcent nie jest stawiany na wiedzę encyklopedyczną (np. typy gleb czy strefy klimatyczne - omawiane w poprzednich klasach). Koncentrujemy się na bieżących problemach naszego globu i - analizując konkretne przykłady ze świata (tzw.case studies) -poznajemy przyczyny i skutki różnych zjawisk, rozważamy ich konsekwencje i szukamy rozwiązań. Lekcja prowadzona jest całkowicie w języku angielskim. Opis lekcji w plikuponiżej:

(więcej)
Extended Essay

Jedną z ważniejszych części programu IB stanowi Extended Essay, praca o objętości do 4000 słów, z dowolnie wybranego przedmiotu nauczanego w szkole (niekoniecznie zdawanego na maturze). Esej tworzony jest stopniowo w ciągu trzech semestrów, jego temat jest dowolny, priorytetem jestprzeprowadzenie własnych badań przez ucznia. W poprzednich latach w naszej szkole powstało wiele interesujących prac, np. z dziedziny biologii. Oto fragmenty jednej z nich:

(więcej)
Założenia programowe (metoda CLIL)

Program nauczania dwujęzycznego opracowany przez Szkołę Europejską - z językiem angielskim jako drugim językiem wykładowym - jest dla ucznia szansą uzyskania ponadstandardowych umiejętności, które mogą znacząco wpłynąć na kształt jego przyszłej kariery edukacyjnej i zawodowej. Wyposażeni w odpowiednie kompetencje,

(więcej)

Strona: 12

Newsletter: go

Partnerzy