Kochani!!! Aby Was podtrzymać trochę na duchu, przesyłamy garść porad i refleksji od naszej Pani Pedagog 😘😃💪👍:

1.Kwarantanna to nie kara, ale sytuacja, w której się znajdujesz dla swojego dobra i dla dobra innych.
2.Bądźmy aktywni w swoim świecie czterech ścian – aktywność może dotyczyć czynności intelektualnych (przeczytajmy zaległości książkowe), bądź fizycznych (ćwiczenia gimnastyczne, sprzątanie).
3. Bądźmy w kontakcie elektronicznym z naszymi bliskimi (to nas uspokoi, że oni są bezpieczni) i resztą świata (piszmy, dzwońmy, rozmawiajmy o tym, co nas interesuje, co planujemy, co aktualnie robimy).
4. Kontrolujmy własne myśli, nie pozwólmy im szaleć i nami zawładnąć – łatwo popaść w hipnozę pandemii, odrętwienie psychiczne. Ratujmy się rozmową z drugą osobą – telefoniczną, email. Szukajmy osoby, która nas podtrzyma na duchu – na drugi raz my będziemy dla kogoś taką podporą.
5. Wiadomości z kraju i świata ograniczmy do jednej dziennie – to i tak duża dawka obciążenia psychicznego
6. Codziennie planujmy, jak ma wyglądać nasz dzień (kiedy pracujemy, kiedy uczymy się z dziećmi, kiedy odpoczywamy od siebie, bo to też jest potrzebne). Nie traktujmy tych dni luzacko i nie pozwalajmy sobie na leżenie w łóżku do południa, chodzenie w piżamie przez następne pół dnia. To bardzo demotywuje. Dobrze tolerujemy taki jeden, dwa dni, ale nie tygodnie. Stwarzajmy namiastkę normalnego rytmu dnia.
7. To wszystko nie ustrzeże nas od lęku, strachu o nas, naszych bliskich, o nasz kraj- to jest stan normalny w takiej sytuacji. Lecz nie pozwalajmy, aby takie myśli zdominowały nasz dzień.
8. Dbajmy o siebie, walczmy o siebie, abyśmy mogli – po zakończeniu tego trudnego okresu- wyciągnąć wnioski, może zmienić nasze życie, może być lepszym, może….. nadal cieszyć się życiem.


Aldona Kurek