Komentarze uczniów po kilku miesiącach zajęć modułu THEORY OF KNOWLEDGE: (czytaj wiecej…)

„(…) inaczej zaczęłam postrzegać rzeczywistość, zwracając uwagę na wcześniej niedostrzegane kwestie. Najbardziej zainteresowały mnie zajęcia związane z naukami przyrodniczymi, podczas których zagłębialiśmy się między innymi w kwestie związane z teorią chaosu.” – Zuzanna Płoska

„… teraz już wiem, że nie jestem jedyny w sposobie myślenia, jaki praktykowałem dotąd.” – Michał Psujek

„… Dowiedziałem się o wszechobecnych iluzjach optycznych oraz o wpływie języka na nasz sposób rozumowania. Poznałem też problemy związane z niepewnymi źródłami wiedzy.” – Piotr Łuczak

„Lekcje TOK zdecydowanie zmieniły moje podejście do otaczającej mnie rzeczywistości. Szczególnie dobrze zapamiętałam tematy o sposobach poznawania świata przez ludzi, logice, percepcji zmysłowej, emocjach i języku. Analiza zalet i wad tych prób zrozumienia wszechświata uświadomiła mi, jak bardzo ograniczone są nasze możliwości poznania prawdziwej natury świata. Zajęcia na temat błędów rozumowania, jakim często podlega nasz umysł, również były fascynujące. Był to jeden z czynników, który miał duży wpływ na mój wybór przyszłego kierunku studiów neuronauki, czyli studiów nad ludzkim umysłem.” – Martyna Panasiuk

„…TOK to przede wszystkim burzliwe dyskusje pomiędzy uczniami, dzięki którym zrozumiałam, iż głównym celem wszelakich dyskusji nie jest określenie „dobrych” i „złych” pomysłów, lecz dążenie do właściwego uzasadnienia swoich argumentów.” – Karolina Kupis
„…(zajęcia TOK ) rozjaśniają (…) różnice między tym, co widzimy, a tym, co jest w rzeczywistości (oraz czym właściwie jest rzeczywistość).” – Maksym Mikołajczyk

” (…)Wiele razy podczas rozmowy z rodzicami, bądź dyskusji ze znajomymi, użyłam wiedzy, którą wyniosłam z lekcji TOK.” – Agnieszka Wichman